Nyein Chan Aye - စာနယ္ဇင္းသမား အမွားတစ္ေထာင္



စာနယ္ဇင္းသမား အမွားတစ္ေထာင္
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး။ မိုးမခ။ မတ္လ ၁၉၊ ၂၀၁၄

ေတာ္ဝင္ႏွင္းဆီ ဦးစိုးညြန္႔ က သူ႔ အိမ္မွာ ေမြးထားတဲ့ ေခြးဓာတ္ပံုကို 7 Day Daily သတင္းစာ  ေခြးရူးေရာဂါ အေၾကာင္း သတင္း တပုဒ္မွာ မဆီမဆိုင္ ယူသံုးထည့္ထားေၾကာင္း စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ေရးထားတဲ့ စာ ဖတ္ရေတာ့ “ဓာတ္ပံုမ်ားက ေျပာေနသည္” လို႔ပဲ အရင္ ေရးဖူးခဲ့သလို ထပ္ညည္းမိတယ္။  လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က The Voice Weekly ပါ လိင္အလုပ္သမေလးမ်ား အေၾကာင္းေဆာင္းပါး မွာ မဆိုင္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြ ဓာတ္ပံုယူသံုးမႈေၾကာင့္ ပံုပါ ကာယကံရွင္မ်ား ကာယ၊ စိတၱ ဒုကၡ ေရာက္ခဲ့ဖူးတာ အားလံုး မွတ္မိမယ္ ထင္တယ္။

ဒီလို ဗမာ့စာနယ္ဇင္း က က်င့္ဝတ္ ဆက္စပ္ ဓာတ္ပံု ျပႆနာ ေတြဟာ ေန႔စဥ္လို ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ ကိစၥႀကီး တရပ္ပါ။  သက္ဆိုင္သူ မ်ား အေလးထားသင့္သေလာက္ မထားတဲ့ အေၾကာင္းႀကီးတခုလည္း ျဖစ္ေနတယ္။  ဗမာ့ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား ရဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့ စာနယ္ဇင္းေခတ္ ကြင္းဆက္ျပတ္ခဲ့မႈ၊ အေတြ႕အၾကံဳနည္းမႈ၊ စနစ္တက် ေလ့လာ သင္ယူခဲ့ရျခင္းမဲ့မႈ စတာေတြ ကို အေၾကာင္းျပခ် ေပးႏိုင္ပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ ဒါေတြ ဟာ အျမဲတမ္း အသံုးတည့္၊ ေပးလို႔ ရေနမယ့္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆင္ေျခ မဟုတ္ပါ။

အဓိက က က်င့္ဝတ္ အသိ ကို အေလးထား ပ်ိဳးေထာင္လိုစိတ္ မရွိတာပါ။  အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့၊ ေပါ့ေပါ့ေလး ေတြး၊ လုပ္တတ္တဲ့ အရိုးစြဲ ဗမာ့ အက်င့္ေၾကာင့္လည္း ပါတယ္။  မလုပ္၊ မရႈပ္၊ မျပဳတ္ ေခတ္၊ စနစ္ႀကီးစိုးခဲ့မႈေၾကာင့္ ၿပီးစလြယ္ ပစ္စလက္ခတ္ လုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္အခံက အသားက်သြားတာေၾကာင့္လည္း ပါတယ္။  ဘယ္လိုဆိုဆို “ငါတို႔ စာနယ္ဇင္းက်င့္ဝတ္၊ သိကၡာရွိရွိ ႀကိဳးစား ေဆာင္ရြယ္မယ္” ဆိုတဲ့ က်င့္ဝတ္ အသိကပ္မႈ နည္းမႈ က အဓိက ျပႆနာႀကီးပါ။  ဒီ အသိမရွိမႈက ေအာက္ေျခ က သတင္းေထာက္ တင္ မက အထက္က ႀကီးၾကပ္သူ၊ တည္းျဖတ္သူမ်ားမွာပါ အားနည္းေနတယ္လို႔ ျမင္ေတြ၊ ၾကားသိ၊ ဖတ္ေနရတဲ့ စာနယ္ဇင္း အလုပ္ေတြ အေပၚ မူတည္ၿပီး သံုးသပ္ႏိုင္တယ္။
ဟိုတေလာက လုပ္တဲ့ ဂစ္တာပြဲေတာ္အေၾကာင္း သတင္းကို Daily Eleven က ေရးေတာ့ တီးခတ္သူ ဂီတပညာရွင္ေတြရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ ဂစ္တာအမ်ိဳးအစားေတြ တလြဲေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတယ္။  ဂစ္တာသမားေတြ ဆိုတာ လူငယ္ မ်ိဳးဆက္သစ္နဲ႔လည္း နီးစပ္တဲ့ ကိစၥ၊ ဒါလည္း မွားေရးခဲ့တယ္။  ဒီသတင္းကို ဂီတခ်စ္သူ မိတ္ေဆြ တေယာက္ က လွမ္းပို႔ေပးရင္း “ညီၿငိမ္းေရ.. လုပ္ခ်လိုက္ျပန္ၿပီကြာ..” ဆိုေတာ့ “ေန႔စဥ္ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြ ထြက္ခြင့္ရလာေတာ့ ဒီလို အမွားေတြ၊ က်င့္ဝတ္ မညီတာေတြ ပိုျဖစ္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္၊ ပုဂၢလိက သတင္းစာ ထုတ္ခြင့္မရခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ဝက္မွာ စာနယ္ဇင္း သမားေတြဟာ အခ်ိန္နဲ႔ တေျပးညီ အလ်ဥ္မီ သတင္းလိုက္၊ သတင္းေရး၊ တည္းျဖတ္ အေတြ႕အၾကံဳ နဲ႔ ပညာ မဲ့ခဲ့ရတယ္၊ ပညာေရး ေခတ္ဆိုး၊ စနစ္ဆိုး ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရမႈေၾကာင့္လည္း သတင္းလိုက္သူ၊ ေရးသူ၊ တည္းျဖတ္သူ အားလံုးဟာ အခ်ိန္ အကန္႔အသတ္ၾကားမွာ ဒီလို အလုပ္ေတြကို လက္တန္း လုပ္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ ဝမ္းစာ နည္းခဲ့ရတယ္” လို႔ ျပန္ေျပာဖူးခဲ့တယ္။

ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရတဲ့ ေခတ္ကိုက ဒဂုန္တာရာ ထက္ ဒဂံုဘီယာ က တြင္က်ယ္ခဲ့တာကိုး။  စာၾကည့္တိုက္ထက္ စင္တင္ ေဖာ္ခၽြတ္ပြဲေတြက ေနရာအႏွံ႔ က်ယ္ျပန္႔ခဲ့တာကိုး။  တကၠသိုလ္ေတြမွာ က်က္စားရမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြက နရသိမ္မွာ၊ ေတာရ မွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ခဲ့ရတာကိုး။  စည္ပင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးရမယ့္ ပညာရပ္ဝန္းက သုသာန္ တစျပင္ အလား ျဖစ္ခဲ့ရတာကိုး။  စာေပ၊ ဗဟုသုတု ဝမ္းစာ ေခါင္းပါး ခၽြတ္ျခံဳက်တဲ့ ေခတ္ဆိုးႀကီး ကို အားလံုး ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။

တတ္လို႔ လုပ္စားၾကရတာထက္၊ ဝါသနာႀကီးလို႔ အလုပ္အကိုင္ တခုကို ေရြးခ်ယ္ရတာထက္၊ ဝမ္းေရး အေျခအေန အရ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ရမႈေတြက တိုင္းျပည္ရဲ႕ က႑ တိုင္းမွာ မ်ားလာခဲ့တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္လက္်ာ ခမ်ာ ဗိုလ္လင္က်ာ ေခၚခံထိေတာ့တယ္၊ ခင္လက္်ာ က ခင္လင္က်ာ ျဖစ္ရေတာ့တယ္။  ျမန္မာစာ မတတ္၊ သမိုင္း မသိ။  ဒါဆို ေခတ္ အဂၤလိပ္စာ ေတာ့ရ၊ ေခတ္ အေၾကာင္းမွာေတာ့ သိပ္မဆိုးေသးပါဘူး လို႔ ထင္ရင္လည္း မွားပါမယ္။  သူမ်ား သတင္းကိုးကား ေရးရာမွာကို အဂၤလိပ္စာက အားနည္း၊ ဗဟုသုတ ကလည္း မၾကြယ္ဝေတာ့ WhatsApp ကို Facebook က ဝယ္တဲ့ BBC သတင္းကို ျမန္မာလို သတင္းဖတ္သူ ရူးသြားေအာင္ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ က ဘာသာျပန္ ေရးထားတာ ဟိုတရက္ကတင္ ဖတ္လိုက္ရေသးတယ္။

ဟိုးအရင္ အိမ္မွာ အေဖ၊ အေမတို႔နဲ႔ အတူ စာနယ္ဇင္း မ်ိဳးစံု က အမွားေတြ၊ အလြဲေတြကို ထိုင္ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ရယ္ေမာခဲ့ရတာကို သတိရတယ္။  ရယ္စရာေတြ ျဖစ္ရေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ တိုင္းျပည္ အနာဂတ္ အတြက္က ေမာ စရာေတြခ်ည္းပါပဲ။  ေစ်းကြက္ က သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း ေတြ၊ မီဒီယာ ရုပ္သံ၊ အသံလႊင့္ေတြကို ေသခ်ာ သုေတသန ျပဳၿပီး စာအုပ္ျပဳစုရင္ “စာနယ္ဇင္းသမား အမွားတစ္ေထာင္” ဆိုတဲ့ စာအုပ္မ်ိဳး အတြဲလိုက္ ေရးထုတ္ႏိုင္မယ္ ထင္တယ္။

တိုင္းျပည္ ရဲ႕ အနာဂတ္ ကို ဖြင့္လွစ္ေပး လမ္းျပ ဦးေဆာင္ရမယ့္ စာနယ္ဇင္း ရဲ႕ အရည္အေသြးဟာ လူညြန္႔တံုး၊ လူစြမ္းမထက္ေအာင္ စနစ္တက် ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရတဲ့ ေခတ္၊ စနစ္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရမႈ ဒဏ္ကိုအျပင္းအထန္ ခံစားရင္း နိမ့္က်လြန္းေနေသးတယ္။

ဆရာဦးဝင္တင္ ဘြဲ႕ရခါစ သတင္းစာေလာက ကို စဝင္ခ်ိန္မွာ မႏၱေလး လူထု သတင္းစာ ကို သြား အလုပ္ လုပ္ဖို႔ အခြင့္ အေရး ရခဲ့တယ္။  (တကယ္ေတာ့ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။)  အဲ့ဒီ အခ်ိန္က ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း ေကာ၊ လူထု ဦးလွ ပါ အထိန္းသိမ္းခံေနရစဥ္ ထင္တယ္၊ ဦးဝင္းတင္ လူထု ေဒၚအမာ ကိုပဲ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္ ဆိုတယ္။  ဖက္ေဆးလိပ္ႀကီး တဖြာဖြာ၊ ကေလး ကို တဖက္ က ႏို႔တိုက္ရင္း၊ သတင္းေခါင္းႀကီးေတြ ေရး၊ လာသမွ်ေတြ သတင္းေတြ တည္းျဖတ္ေနတဲ့ အေမ လူထု ေဒၚအမာ ကို ေတြ႕ေတာ့ ဦးဝင္းတင္က ေခတ္စကားနဲ႔ ဆိုရရင္ “က်ေနာ္ ဖ်ားသြားခဲ့တယ္ဗ်ာ..” လို႔ ဆိုဖူးတယ္။  ဒီလို ဖ်ားေလာက္ေအာင္ ဝမ္းစာေတြျပည့္တဲ့၊ အလုပ္ေတြ လုပ္တဲ့ သတင္းသမားမ်ိဳးဆက္ဟာ ၾကား ေခတ္မွာ မ်ိဳးဆက္ျပတ္၊ နည္းပါးခဲ့ရတယ္။

ဒီလို ေနာက္ခံမွာမွ လွ်င္ျမန္ ျမန္ဆန္တဲ့ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာထြန္းကားၿပီး၊ သတင္းဆာေလာင္မႈ၊ သတင္း စားသံုးမႈ အားႀကီးတဲ့ မ်က္ေမွာက္ (၂၁) ရာစု သတင္းေခတ္ႀကီးမွာ သတင္းသမား ဟာ အခ်ိန္နဲ႔ အၿပိဳင္ Real Time သတင္းတင္ဆက္မႈေတြ လုပ္လာရေတာ့ ပညာဝမ္းစာမဲ့မႈ က ပိုသိသာလာခဲ့တယ္။

ဒါက ဝမ္းစာ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈ ျပႆနာ။  ဒီ ကိစၥ က ဒီေခတ္လို အသိပညာ ရွာေဖြ ဆည္းပူးေလ့လာဖို႔ အင္မတန္ လြယ္ကူတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ စိတ္ ဆႏၵာရွိရင္၊ ေလ့လာသင္ယူခ်င္စိတ္ ရွိရင္ ေျဖရွင္းဖို႔ လြယ္ပါေသးတယ္။  ပိုႀကီးက်ယ္တဲ့ ျပႆနာ က က်င့္ဝတ္ အသိကိစၥပါ။  စာနယ္ဇင္း လြတ္လပ္ခြင့္ နဲ႔ အတူ စာနယ္ဇင္း တာဝန္ယူမႈ၊ စာနယ္ဇင္း က်င့္ဝတ္ ရွိမႈ ေတြဟာ ဒြန္တြဲ ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ရမယ့္ အေရးႀကီး အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။  ဒီ့အတြက္ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ တန္းဝင္တဲ့ စာနယ္ဇင္းပညာ၊ စာနယ္ဇင္းက်င့္ဝတ္ ပို႔ခ်မႈေတြ၊ သင္တန္းေတြ လိုတယ္။  သင္ၾကားေပးႏိုင္မယ့္ ဆရာေတြ လိုတယ္။  ကမၻာ့ အထင္ကရ သိကၡာရွိ စာနယ္ဇင္းႀကီးေတြ ဘယ္လို၊ ဘယ္ပံု တင္ဆက္ေနတယ္၊ ဘယ္လို စာနယ္ဇင္း အမ်ိဳးအစားေတြက က်င့္ဝတ္ ပိုင္းအားနည္းတယ္၊ လူေလးစားခံရမႈ မရွိဘူး စတာေတြ ခြဲျခားသိႏိုင္ေအာင္၊ နမူနာယူ ေလ့လာႏိုင္ေအာင္လည္း အဆင့္အတန္း တခုရွိတဲ့ အဂၤလိပ္စာ အရည္အခ်င္း လိုတယ္၊ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ စာဖတ္အား လိုတယ္။

အေရးႀကီးဆံုး လိုတာကေတာ့ က်င့္ဝတ္ ကိစၥ “ေလ့လာသင္ယူလိုစိတ္” ရွိမႈပါ။  ခလုတ္ႏွိပ္ရင္ အရာရာ စူးစမ္း ရွာေဖြဖို႔ လြယ္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ရုပ္ဝတၳဳပိုင္းဆုိင္ရာ ခ်ိဳ႕တဲ့၊ မျပည့္စံုမႈေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ အားနည္း၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြအတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္ေကာင္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။  တကယ္ ေလ့လာသင္ယူလိုစိတ္ ရွိရင္ အလြယ္တကူ၊ အခမဲ့ ေလ့လာႏိုင္တဲ့ ေနရာေတြ ဒီ နည္းပညာေခတ္ႀကီးမွာ အမ်ားအျပား ရွိေနပါတယ္။

စာနယ္ဇင္းသမား လူငယ္မ်ား “ကမာၻႀကီး အမွန္ကို သိေစဖို႔ Facebook ကိုယ္စီ သုံးၾကစို႔” ဆိုတဲ့ ဝါဒျဖန္႔ခ်ီေရး သက္သက္၊ အမုန္းပြားလိုမႈသက္သက္ မီဒီယာ ကို အသံုးခ်လိုမႈ ခပ္တိမ္တိမ္ အေတြးအေခၚေတြကို သြား နားမေယာင္ေစခ်င္ပါ။  လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေတြရဲ႕ အစြမ္း၊ လူထု အေျချပဳ မီဒီယာ လုပ္ငန္းေတြရဲ႕ အက်ိဳးရွိမႈ က တက႑ သီးသန္႔ အေလးထားရမွာ မွန္ေပမယ့္ လူထု စာနယ္ဇင္း သိကၡာ ရွိ အဆင့္အတန္းမီဖို႔က တိုင္းျပည္ ရဲ႕ပ်မ္းမွ် လူအမ်ား ပညာ၊ အေတြးအေခၚ၊ က်င့္ဝတ္ ေရခ်ိန္ ျမင့္ဖို႔လိုတယ္။  အခုလို Facebook ေပၚ ျမင္သမွ် ယံု၊ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္မႈ မရွိ ျပန္လည္ မွ်ေဝေနတဲ့ စိတ္အခံရွိတဲ့ လူအမ်ားစုမ်ိဳးနဲ႔ မျဖစ္ေသးဘူး။  ဗမာ့ စာနယ္ဇင္း က လူငယ္မ်ား Facebook မွာပဲ အခ်ိန္ကုန္မေနဘဲ သိကၡာ ရွိ စာနယ္ဇင္းႀကီးေတြရဲ႕ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာေတြကို ႏိုင္သေလာက္ ဖတ္ႏိုင္ရင္ ေကာင္းမယ္။  ၿဗိတိသွ်ေကာင္စီ စာၾကည့္တိုက္၊ အေမရိကန္စင္တာ စာၾကည့္တိုက္ေတြကို သြား ႏိုင္ငံတကာ စာနယ္ဇင္းေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် ဖတ္ေစခ်င္တယ္။

ႏိုင္ငံတကာ က လူၿပိန္းႀကိဳက္ ေပၚျပဴလာ အဝါေရာင္စာနယ္ဇင္းေတြကိုခ်ည္း သြား အတု မခိုးမိဖို႔လည္း လိုတယ္။  လူႀကိဳက္မ်ားရင္ ၿပီးေရာ က်င့္ဝတ္ မညီတာေတြ၊ မလုပ္သင့္၊ မလုပ္ထိုက္ေတြကို မလုပ္မိေစဖို႔ကို ကမၻာ့ စာနယ္ဇင္းကေနလည္း အမ်ားအျပား သင္ခန္းစာ ယူႏိုင္တယ္။  သူတို႔ဆီမွာလည္း က်င့္ဝတ္ သိကၡာမဲ့မႈေတြ ထုနဲ႔ထည္ ရွိတယ္။  ဒါေတြကို သိျမင္ၿပီး ကိုယ့္ဆီမွာ ေရွာင္ႏိုင္ရမယ္။  မေကာင္းတဲ့ ကိစၥ ကိုက် ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း လုပ္တာပဲဆိုကာ အတုခိုး လိုက္လုပ္ခ်င္ေနလို႔ မရပါ။

ဟိုတရက္ကတင္ လူစိတ္ဝင္စားမႈ မ်ားေနတဲ့ မေလးရွား ေလယာဥ္ကိစၥ သေရာ္စာ ဆိုၿပီး ေရးထားတာ မိတ္ေဆြ တေယာက္ က ပို႔ေပးလို႔ တခ်က္ ၾကည့္ျဖစ္တယ္။  အလြန္အက်ဴး ေထာက္ျပစရာ နည္းေပမယ့္ ဒီလို ဝမ္းနည္းမႈ ဆက္စပ္ သတင္း အေျခခံ ကို သေရာ္စာ လုပ္မႈက သိပ္အကဲဆတ္တယ္၊ ပညာ လိုတယ္၊ ေရွာင္ႏိုင္ရင္ ေကာင္းတယ္။  လူႀကိဳက္မ်ားေနတဲ့ သတင္း ကို အသံုးမခ်မိဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။  သတင္း ျဖစ္စဥ္က လူသားေတြရဲ႕ အသက္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္၊ သူတို႔ အတြက္ ပူေဆြးေသာက ေရာက္ေနရသူ လူသားေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ရွိတယ္ဆိုတာ တခုခု မေရးခင္ အသိကပ္ ဆင္ျခင္မႈ ျပဳဖို႔ လိုတယ္။

ဘယ္ အေၾကာင္း အရာမ်ိဳး ကို မဆို သတင္းတင္ဆက္ရာမွာ၊ အသံုးျပဳတဲ့ ဓာတ္ပံု၊ စာသား ေတြဟာ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ထုတ္မႈ ဦးေႏွာက္ျဖစ္စဥ္ နဲ႔ စာနာ နားလည္ ခံစားေပးမႈ ႏွလံုးသား ျဖစ္စဥ္ ႏွစ္ခုလံုး ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီးမွာ အဆံုးသတ္ လူထုကို တင္ဆက္၊ အမ်ားကို ခ်ျပႏိုင္ရင္ ေကာင္းတယ္။

ခု ဦးစိုးညြန္႔ ကိစၥမွာ သူက ေခြးမို႔လို႔ေပါ့၊ လူသာဆို ျပႆနာတက္မယ္ လို႔ ဆိုေပမယ့္ ေခြးလည္း ပိုင္ဆိုင္ေၾကာင္း သက္သက္ျပႏိုင္တဲ့ အတြက္ တရားေရး ဆိုင္ရာ အရ အေရးယူမႈ၊ အနည္းဆံုး အသိေပး ေတာင္းပန္ေစမႈ လုပ္လို႔ရတယ္။  ဒါ့အျပင္ ဓာတ္ပံုပါ ေခြးျဖစ္ျဖစ္၊ လူျဖစ္ျဖစ္၊ ကေလးျဖစ္ျဖစ္၊ လူႀကီးျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည့္တန္ဆာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ရွင္ဘုရင့္ သမီးျဖစ္ျဖစ္ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့၊ ဂုဏ္ျဒပ္ အလႊာစံု ရုပ္ပံုေတြမွာ သူတို႔ ကို အေလး ဂရုျပဳ၊ တန္ဖိုးထားတဲ့ လူတဦး တေယာက္ ရွိေနႏိုင္တယ္၊ ဒါေတြကို အမ်ားျပည္သူ ျမင္ႏိုင္တဲ့ ေနရာမွာ အသံုးခ်မယ္ဆိုရင္၊ အထူးသျဖင့္ စီးပြားျဖစ္ သေဘာ အသံုးျပဳမယ္ဆိုရင္ ဆင္ျခင္ရမယ့္ က်င့္ဝတ္ေတြ ရွိတယ္၊ အေၾကာင္းၾကား ခြင့္ပန္မႈ လို ႀကိဳတင္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြယ္ရမယ့္ လုပ္ထံုး၊ လုပ္နည္း စည္းကမ္းေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာကို ဗမာ့ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား အေလးအနက္ ႏွလံုးသြင္း ေနာင္မွာ ႀကိဳးစား သတိခ်ပ္ေစခ်င္တယ္။  ဗမာ့စာနယ္ဇင္းက ၾသဇာရွိ လူႀကီးမ်ား မိမိတို႔ရဲ႕ စာနယ္ဇင္း ေလာကက ဝမ္းေရး အတြက္ က်င္လည္၊ က်က္စား လုပ္ကိုင္ေနရတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ၊ ပညာ အားနည္းတဲ့ လူငယ္အမ်ားကို ပိုမို သြန္သင္ ဆံုးမ၊ လမ္းညႊန္ ပညာေပးေစခ်င္တယ္။

လူဆိုတာ မွားတတ္တဲ့ သတၱဝါခ်ည္းပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ခဲတံေတြမွာ ခဲဖ်က္ပါ တြဲ တီထြင္ ခဲ့ရတာေပါ့။  ဒါေပမယ့္ အမွားေတြ ထပ္ရင္ အမွားက အမွန္ ျဖစ္တတ္တယ္၊ အမွန္ကို အမွားလို႔ ျမင္ေနတတ္တယ္။  က်င့္ဝတ္ မညီတာေတြ မ်ားရင္ “အမ်ား မိုးခါးေရ ေသာက္ခ်ိန္ မေသာက္သူက” လူေပါႀကီး ျဖစ္၊ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္း စိတ္ဓာတ္၊ အက်င့္ အဝီစိ ဆင္း ကလိယုဂ္ ေခတ္ပ်က္၊ ေခတ္ဆိုးၾကံဳရ၊ တိုင္းျပည္ ပ်က္တတ္တယ္။  ျဖစ္လည္း၊ ျဖစ္ေန ၾကံဳလည္း ၾကံဳေနၿပီးတာ အေတာ္ေတာင္ ၾကာေနခဲ့ပါၿပီ။  အားလံုး အသိကပ္ ႏိုင္ငံ့ အနာဂတ္ အတြက္ ဆင္ျခင္သင့္လွတယ္။

“ဓာတ္ပံုမ်ားက ေျပာေနသည္”၊ “မထူးဆန္းတဲ့ အမွားမ်ား” အစရွိတဲ့ “စာနယ္ဇင္းသမား အမွားတစ္ေထာင္”ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ား ထပ္မံ မေရးရေတာ့ဖို႔ ဆႏၵျပဳလ်က္…။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
မတ္လ ၁၉၊ ၂၀၁၄

ဆက္စပ္ မိုးမခ ေဆာင္းပါးေဟာင္းမ်ား ဖတ္ရန္ -

ဓာတ္ပံုမ်ားက ေျပာေနသည္ Read @ http://moemaka.blogspot.com.au/2013/10/nyein-chan-aye.html

မထူးဆန္းတဲ့ အမွားမ်ား Read @ http://moemaka.com/archives/34949

အေၾကာင္းကိုသိေသာ ငါ Read @ http://moemaka.com/archives/34882