မာဒီဗာ
ဦးဝင္းတင္
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး။
မိုးမခ
ဧၿပီ
၂၀၊ ၂၀၁၄
Photo
by James Mackay
Copyright
© James Mackay / enigmaimages.net
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ငါးဆယ္
က ဒီလို ေန႔မ်ိဳးမွာ မန္ဒဲလား က ေနာင္ ကမၻာေက်ာ္လာမယ့္ ေလွ်ာက္လဲခ်က္ မိန္႔ခြန္း တခု
ေပးခဲ့တယ္။ ရီဗိုနီယား တရားရံုး သူ႔ ကို စစ္တဲ့
တရားခြင္မွာ ေပးခဲ့တဲ့ ေလွ်ာက္လဲခ်က္ အဆံုး နိဂံုးမွာ --
“ကၽြႏ္ုပ္ ဘဝ တေလွ်ာက္ အာဖရိက လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ေတာ္လွန္ေရး အတြက္ ဘဝတခုလံုးကို
ျမွပ္ႏွံ႔ ထားတယ္၊ လူျဖဴႀကီးစိုးမႈ ကို ကၽြႏ္ုပ္ ေတာ္လွန္တယ္၊ လူမည္းႀကီးစိုးမႈကိုလည္း
ေတာ္လွန္တယ္။ လူသား အားလံုး တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရး
ခံစားရၿပီး သမမွ်တ အတူလက္တြဲ ေနထိုင္ ႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ လူ႔ေဘာင္ေလာက
တည္ေဆာက္ျခင္း ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚ ကို ကာကြယ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္၊ ဒီ အရာ ေအာင္ျမင္ ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္ရည္တယ္၊
ဒီ့အတြက္ ေမွ်ာင္လင့္ အသက္ရွင္မယ္၊ လိုအပ္ပါက ဒီ့အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္ ေသဖို႔ အသင့္ ရွိတယ္။”
လို႔ ရဲရဲေတာက္ ဆိုခဲ့တယ္။
မာဒီဗာ ဟာ သူ႔ ရဲ႕
ဒီ ခိုင္မာတဲ့ သႏၷိ႒ာန္ စကား၊ အဓိ႒ာန္ ျပဳခ်က္ကို
ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ အၾကာမွာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အရင္းရွင္ စီးပြားစနစ္ ဆိုးရဲ႕ တဖက္ေစာင္းနင္း လူမႈ-စီးပြား
အေျခအေနကို ေတာင္အာဖရိက မေျဖရွင္းႏိုင္ေသးေပမယ့္ အသားအေရာင္ လူမ်ိဳးေရး အေျခခံ ခြဲျခား
ဖိႏွိပ္ဆက္ဆံမႈ အပါထိုက္ စနစ္ကိုေတာ့ ပေပ်ာက္ ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္။
ကိုယ္ယံုၾကည္ ျမတ္ႏိုးတဲ့
အေၾကာင္းအရာ တခု အတြက္၊ အေတြးအေခၚ အတြက္၊ အမွန္တရား၊ လြတ္လပ္မႈ နဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အတြက္
အသက္စြန္႔ဖို႔သည့္တိုင္ ျပင္ဆင္ၿပီး တိုက္ပြဲဝင္သူ မ်ားရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ပန္းတိုင္ဟာ ေအာင္ျမင္ျခင္း
ျဖစ္တယ္။ တနည္း ဒီမိုကေရစီ နဲ႔ သာတူညီမွ် လြတ္လပ္ျခင္း
ပန္းတိုင္ လမ္းကို မယိုင္မလဲ ေလွ်ာက္လွမ္း ဖို႔ အဓိ႒ာန္ ျပဳ တိုက္ပြဲဝင္သူမ်ားဟာ ‘ဒီ’
လမ္း၊ ‘ဒီ’ ခရီး၊ ‘ဒီ’ ပန္းတိုင္ ဒီမိုကေရစီ ေလာကနိဗၺာန္ အတြက္ အသက္စြန္႔ဖို႔ ျပင္ဆင္ၿပီးသူမ်ား
ျဖစ္တယ္။
ကမၻာ့ မတရားမႈ ေတာ္လွန္ေရး
အားလံုးက ေတာ္လွန္ေရး သူရဲေကာင္း စစ္စစ္ အေပါင္းဟာလည္း ဒီလို စိတ္ဓာတ္၊ လမ္းစဥ္မ်ိဳးနဲ႔ပဲ
ေတာ္လွန္ေရး ခရီး ပန္းတိုင္ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကတယ္။
ဒီအထဲက တဦးကေတာ့ ဗမာ့
ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုတပ္သားႀကီး ဆရာ ဦးဝင္းတင္ ပါပဲ။
ဦးဝင္းတင္ အခု လူႀကီးေရာဂါ
အဖံုဖံု နဲ႔ နာမက်န္း ျဖစ္ေနေတာ့ ျပည္သူလူထု မွာ စိုးရိမ္ေသာက ေရာက္ေနရတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဦးဝင္းတင္
ဟာ ေခတ္ဝန္ကိုထမ္း၊ ေခတ္လမ္းကို ေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ စတင္ခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံု
ေတာ္လွန္ေရး သမား ဘဝကို စ လွမ္းကတည္းက ဒီ့ အတြက္ ေသဖို႔ အဆင္သင့္ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ နဲ႔
စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဒီ စိတ္ဓာတ္ ေၾကာင့္
သူ ဟာ ေထာင္ တြင္း ငရဲခန္း ေတြ ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖတ္သန္းရလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ေသြးေၾကာင္
မသြားခဲ့ဘူး။
ဒါေပမယ့္ သူ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့
ဗမာျပည္ ရဲ႕ ပကတိ အေျခအေနအမွန္ကိုလည္း သိေနေတာ့ သူ အျမဲ လက္ကိုင္ထားရတဲ့ ဝါဒ က ေတာ့
အသက္ရွည္ေရး ဝါဒ ျဖစ္တယ္။ သူ အသက္ ရွည္မွ မဆံုးေသးတဲ့
ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲ ဆက္လက္ ဆင္ႏႊဲႏိုင္မယ္ ဆိုတာ သူ သိေနတယ္။ ဘယ္သူ မွ မေရွာင္လြဲႏိုင္တဲ့ မျမဲတဲ့ အနိစၥ သေဘာ၊
သခၤါရ တရားမို႔ ေသရရင္ေတာင္ မွ ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲ ဝင္ရင္းပဲ သူ ေသခ်င္တယ္။
တန္ဖိုး မျဖတ္ႏိုင္တဲ့
သူ႔ ရဲ႕ ေပးဆပ္မႈေတြ၊ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံ တိုက္ပြဲဝင္မႈေတြ အတြက္ သူ႔ ေက်းဇူး ေတြ ဗမာျပည္အေပၚ
ဆပ္မကုန္ႏိုင္ ရွိေနၿပီး ျဖစ္ေပမယ့္ သူ႔ ဘာသာေတာ့ ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဘဲ
ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲ ဆံုးခန္းတိုင္ ဆင္ႏႊဲဖို႔ အျမဲ စိတ္အားထန္သန္ ရည္သန္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဦးဝင္းတင္ ဟာ အသက္ရွည္ေရး ကို အျမဲ
ဦးတည္ ဆိုခဲ့တယ္။
၁၉၉၅ အသက္ ၆၅ ႏွစ္
အရြယ္ အင္းစိန္ ေထာင္တြင္း စစ္အစိုးရ တရားခြင္မွာ စစ္ေဆးေမးျမန္းေတာ့ မာဒီဗာ့ တရားခြင္
မိန္႔ခြန္းလိုပဲ ရဲရဲေတာက္ ဆိုတယ္၊ ဒီမိုကေရစီ
တိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲရဦးမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ အသက္ရွည္ဦးမယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း
ခိုင္မာ ျပတ္သား ဆိုရင္း စစ္အာဏာရွင္ မ်ား ကို ေၾကာက္ဒူး တုန္ေစခဲ့တယ္။ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ေၾကာက္ဒူး တုန္ မတုန္ဆို
ဘာ အျပစ္ မွ မရွိ၊ အပ္တို တေခ်ာင္း ကိုင္ မထားတဲ့ သူ႔ ကို အဲ့ဒီ တရားခြင္ အၿပီး ေထာင္ႏွစ္ရွည္
ဆက္ခ်ထားတာသာ ၾကည့္ေပါ့။
အခု ေဆးရံု မတင္ခင္
က်င္းပခဲ့တဲ့ ၂၀၁၄ အသက္ (၈၄) ႏွစ္ ျပည့္ ေမြးေန႔ မွာလည္း အို စရာ ရွိ၊ နာ စရာ ရွိ၊
ေသ စရာ ရွိရွင္ေတာင္ ေသလို႔ မျဖစ္ေသးတဲ့ အေၾကာင္း၊ စစ္အာဏာရွင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ကို ျပင္ရဦးမယ္
ျဖစ္ေၾကာင္း ကို ေဇာင္းေပး ဆိုကာ အသက္ရွည္ေရးဝါဒ ကိုပဲ ဆက္လက္ ကိုင္ဆြဲခဲ့တယ္။
အခု ေဆးရံုေပၚမွာလည္း
ဒီ ဝါဒ ကို ပဲ ကိုင္ဆြဲ ေသမင္း နဲ႔ စစ္ခင္း တိုက္ပြဲေနရွာတယ္။
ဗမာျပည္ အတြက္ ကံအေကာင္း
အေၾကာင္းမလွမႈက ဒီမိုကေရစီ ခရီးပန္းတိုင္ အဆံုးတိုင္ မေရာက္ခင္ ခ်ိန္မွာ အေရးေတာ္ပံု
ရဲ႕ အမာခံ တပ္သားႀကီး အခုလို က်န္းမာေရး ခ်ည့္နဲ႔ ယိုင္ဆင္း က် လာျခင္းပါ။ မယိုင္ဘဲလည္း ဘယ္ခံႏိုင္ပ့ါမလား။ စနစ္ဆိုး၊ လူဆိုးေတြက ေထာင္ထဲ၊ တန္းထဲ၊ စစ္ေခြးတိုက္ထဲ
၁၉ ႏွစ္ၾကာ ထည့္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ မာန္က် ေလမလား ဆိုၿပီး နင္း ႏွိပ္စက္ခဲ့တာကိုး။ ေသြးသား နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ သာ ယိမ္းယိုင္
ခဲ့တယ္၊ စိတ္ဓာတ္ က မိုးထိ တက္လ်က္ ျပန္ ထြက္ခဲ့တယ္။
အို ေပမယ့္ စြမ္းဆဲ၊
နာ ေပမယ့္ စူး ဆဲ၊ ေသရင္ေတာင္ အရိုးတြန္ ဦးမည့္ စိတ္ဓာတ္ သံမဏိ ပုဂၢလ္မ်ိဳး ကိုး။
စ လာကတည္းက မန္ဒဲလား
လို ေသဖို႔ျပင္ဆင္ၿပီး မွ ဒီခရီးကို ထြက္ခဲ့သူ ကိုး။ ခရီး ဆံုး ေအာင္ ေလွ်ာက္ႏိုင္ဖို႔လည္း အသက္ရွည္ေရး
ဝါဒ ကို အျမဲ ဆြဲကိုင္ ထားသူ ကိုး။
ဗမာျပည္ မ်က္ေမွာက္
ဒီမိုကေရစီ အခင္းအက်င္း ကို ၾကည့္ျပန္ရင္လည္း ဒီ ဘသက္ရွည္ အေရးေတာ္ပံု တပ္သား က်ားရဲႀကီးကို
အဆံုးအရံႈး မခံႏိုင္ေသးဘူး။ က်ားရဲ အလြန္ ႏိုင္ငံ
အေရး၊ ဒီမိုကေရစီ အေရး၊ လူမႈ တရားမွ်တမႈ အေရး အတြက္ ဗမာျပည္ ဘာမွ မျပင္ဆင္ရေသးဘူး။ က်ားရဲ အလြန္ ေခတ္ မွာ လူတစု ႏိုင္ငံေရးသမား ၾကည္ေစ၊
ေအးေစ ေရႊျပည္ေအး တရားေဟာမယ့္ ဝင္း-ဝင္း ဖေယာင္းတိုင္ သမား ေပါင္းစားေရး လမ္းစဥ္ မ်ား
သာ အမ်ားစု ႀကီးစိုးဖို႔ရာ ရွိကာ အေျခခံ နင္းျပား လူအမ်ားမွာ ျပားသထက္ ျပားဖို႔ လမ္းျမင္ေနရတယ္။ ဒီ့အတြက္ က်ားရဲႀကီး ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ
ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ အသံထြက္မႈ လိုေနေသးတယ္။
ေတာင္ အာဖရိက သား မ်ားရဲ႕
ဖခင္ မာဒီဗာ ႀကီး ရဲ႕ “အေသခံဖို႔ အဆင္သင့္” မိန္႔ခြန္း ေရႊရတု ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔မွာ မတရားမႈ
ေတာ္လွန္ေရး ခရီးလမ္းအတြက္ အသက္ကို စြန္႔ဖို႔ (ဝါ) ေသဖို႔ျပင္ဆင္ၿပီးသူ ေနာက္တေယာက္
ျဖစ္တဲ့ ဗမာျပည္သူ ျပည္သား မ်ားရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ဗမာ မာဒီဗာႀကီး ဦးဝင္းတင္ တေယာက္
ကိုင္ဆြဲရာ အသက္ရွည္ေရးဝါဒ အတိင္း သက္ရွည္၊ က်န္းမာ ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲ ဆက္လက္ ဆင္ႏႊဲကာ
ဒီမိုကေရစီ ပန္းတိုင္ အဆံုးတိုင္ ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔ မျဖစ္မေန လိုအပ္ေၾကာင္း ထပ္မံ တင္ျပရင္း
ဆရာဦးဝင္းတင္ အတြက္ ဆုေတာင္း ေမတၱာ ထပ္ဆင့္ ပို႔သ လိုက္ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဧၿပီ ၂၀၊ ၂၀၁၄
ဆက္စပ္ မိုးမခ ေဆာင္းပါးေဟာင္းမ်ား ဖတ္ရန္
-
က်န္စစ္သားႀကီး ဆက္က်န္ ဦးမည္
ထိပ္ထား၊ ေသနာ နဲ႔ က်ားရဲ
ဦးဝင္းတင္ (သို႔မဟုတ္) ကဏန္း ကိုယ္ထည္
စာနာနားလည္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ႏွလံုးပိုင္ရွင္
(သို႔မဟုတ္) ဟံသာဝတီ ဦးဝင္းတင္ (အပိုင္း - ၁)
Read @ http://moemaka.com/?p=21380
စာနာနားလည္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ႏွလံုးပိုင္ရွင္
(သို႔မဟုတ္) ဟံသာဝတီ ဦးဝင္းတင္ (အပိုင္း - ၂)
Read @ http://moemaka.com/?p=21402